Unirytmini on kadoksissa. Eilen illalla nukahdin hetkeksi, mutta sitten ei enää nukuttanutkaan. Valvoin telkkaria ja nettiä tuijottaen kahteen saakka yöllä. Kun sitten sammutin telkkarin ja valot, ei uni tullut. Torkahtelin ja heräilin, ulkona tuuli taas aika voimakkaasti. En tiedä mihin aikaan uni lopulta tuli, mutta sitten nukuinkin yli kymmeneen. Tänään on laiska päivä, pakkasin aiemmin ostetut ja saadut lakanat, verhot ja muut tarvikkeet muovilaatikkoon. Muuten en olekaan tehnyt mitään.

Tänään olen taas käsitellyt eroa. Olen miettinyt miksi minun on ollut niin vaikea ymmärtää, että mies teki minulle todella ikävän tempun. Miksi en ole oikeasti sisuuntunut siitä, että todennäköisesti hän petti minua jo pidemmän aikaa. En tiedä onko tämä joku itsesuojelumekanismi, etten jotenkin saa sitä menemään tajuntaani. Ja juuri siksi jokin tyhmä toivo vieläkin on siitä, että mies tajuaisi mitä teki ja mitä menetti. Mutta kyllähän järki sen sanoo, ettei olisi mitään järkeä ikinä ottaa tuollaista miestä takaisin. Toivon, että asia uppoaa pikaisesti tajuntaani, jotta voin jatkaa elämääni. Ansaitsen paljon parempaa, hyvän miehen ja onnellisen elämän.

Raskausjuttuihin välillä... rinnat on olleet jotenkin erilaiset viime päivinä. Niitä kuumottaa ja ne tuntuvat herkiltä. Joka puolella näkyy enemmän verisuonia, rintojen lisäksi varsinkin jaloissa. Mitään muita ihmeellisiä muutoksia ei ole ollut, rinnat eivät ole juurikaan kasvaneet eikä raskausarpia ole tullut. Arpia on tosin tullut aiemmin kun olen lihonnut, mutta uusia ei ole näkynyt raskauden aikana. Supistuksia on ollut vähemmän viime aikoina, ehkä lepo on auttanut. Kohta pitäisikin mennä takaisin töihin. Luvassa on sijaisen perehdytystä ja muutamien asioiden loppuun saattamista. Muutama viikko töitä ja jään äitiyslomalle, jännittävää. Joulun aikana on tullut painoa kilon verran, saa nähdä onko se tullut jäädäkseen. Seuraava neuvola on heti loppiaisen jälkeen. Tuntuisi hassulta jos ei tulisi yhtään painoa loppuraskaudessa, varsinkin kun pystyn jo syömään ja syön välillä melko epäterveellisestikin (suklaata ja limpparia yms.). Olen kuitenkin tyytyväinen että vaaka näyttää nyt kymmenen kiloa vähemmän kuin raskauden alussa. Tuskin se kaikki kuitenkaan tulee takaisin synnytykseen mennessä.