Usean päivän ajan pikkuinen ei ole nukkunut päivisin eikä iltaisin yhtään. Pahimmillaan on valvonut 13-15 tuntia putkeen. Tai sinä aikana on nukkunut ehkä kaksi kymmenen minuutin pätkää. Yöunille on nukahtanut vasta kymmenen tai yhdentoista aikoihin. Siinä vaiheessa on ollut jo itkuinen ja selkeästi aivan poikki. Joka kerta hänet on kuitenkin pitänyt keinuttaa uneen. Nyt nukkuu päiväunia ensimmäisen kerran melkein viikkoon. 

Eilen oli äitienpäivä, minun ensimmäiseni. Tunnen pikkumiestä kohtaan todella suurta rakkautta, hän on minulle niin tärkeä, tärkeintä maailmassa. Äitienpäivän aamuna löhösimme pojan kanssa sängyssä pitkään. Sain monta ihanaa hymyä ja jokellusta. Annoin pojan olla pelkässä vaipassa, tuntui viihtyvän. Päivällä menimme isovanhempien luokse, asuvat vanhustentalossa omassa asunnossa. Sinne tuli myös paljon muita sukulaisia, näkivät monet pojan ensimmäistä kertaa. Isoäitini on dementikko, ei todennäköisesti tiennyt kuka olen, mutta poikaa tykkäsi katsoa ja hänestä jutella. Meitä oli porukkaa neljässä polvessa. Tavallaan tuntui surulliselta nähdä miten isovanhemmat kuihtuvat, väkisinkin mietin oliko tämä viimeinen äitienpäivä heidän kanssaan. On myös surullista kun isoäiti on dementian myötä ikäänkuin kadonnut. Kuori on vielä olemassa, mutta ihmistä ei siellä sisällä enää ole, ainakaan sitä jonka olen tuntenut. Kun tulin, kerroin isoäidilleni kuka olen, halasin ja annoin kukkasia, hänellä oli kyynel silmässä, en tiedä miksi. Jotenkin toivoin hänen jollain tavalla muistavan kuka olen, mutta tiedä sitten muistiko mitään.

Suhteeni Kalleen jatkuu edelleen. Nyt parina viime päivänä minuun on iskenyt kauhea menettämisen pelko. Olen jotenkin varma, että tämäkin onni viedään minulta. Jos menetän tämän, tulen olemaan aivan rikki. Tämä läheisyys, keskustelut ja hyvänä pitäminen ovat koukuttaneet minut täysin. Exän kanssa loppuaika oli kuitenkin niin vaikeaa, eikä läheisyyttä ollut, joten voisin kuvitella, että olisin jollain tavalla jopa enemmän rikki jos tämä ihminen katoaisi. Ex ei herätä minussa enää mitään tunteita, hän laittoi minulle eilen äitienpäiväviestin mikä herätti mielessäni ihmetystä. En olisi uskonut. Kalle hemmotteli minua eilen, sain hieronnan äitienpäivän kunniaksi, aika suloista.